Derleyen: Oğuzcan Atış / Milliyet.com.tr -Hizmet sektöründe çalışan birçok kişi sunduğu hizmet ile fark yaratmanın ve daha fazla bahşiş almanın yollarını arıyor. ABD'de "Hooters" adlı restoran zincirinde garsonluk yapan Aby Lynn de bu kişilerden biri. Genç kadın geçtiğimiz günlerde TikTok'ta yayınladığı videoda müşterilerden daha fazla bahşiş almak için bizzat kendisinin uygulayıp başarılı olduğu yöntemleri tek tek anlattı.
'İÇECEKLERİNİ SÜREKLİ TAZELEYİN'
Aby'e göre daha fazla bahşiş almak için dış görünüş tek başına yeterli değil.Garsonların işleri gereği dış görünüşüne zaten sürekli dikkat etmesi gerektiğini vurgulayan genç garson, "İnsanlar kendisini geliştirmek ve işinde daha iyi olmak isteyen birini fark ederler. Bu onlarda iyi bir izlenim bırakıyor" diye de ekledi.Müşterilerin çalışanlardan iyi bir hizmet beklediğini belirtenAby, “Bence müşteriye iyi bir hizmet aldığını hissettirmek için etkili olacak en önemli husus içecekler" dedi ve ekledi:
"İçecekleri sürekli yenileyin. Sadece yarısını içmiş olsalar bile onlara yeni bir tane daha getirin. İnsanlar sabırsızdır ve içecekleri bitirdiklerinde hemen yeni bir tane daha isterler."
Garsonların müşterilerle seviyeli bir samimiyet kurması gerektiğini ifade eden Aby, "Müşteriler ile seviyeli bir samimiyetiniz olmalı. Bu müşterilerin rahatlamasını sağlar ve kendini rahat hisseden bir müşteri her zaman bahşiş bırakır"tavsiyesinde de bulundu.
RANDEVULARA DİKKAT!
Özellikle randevuya çıkan çiftlere dikkat edilmesinin büyük önem taşıdığını dile getiren genç garson,“Ben bir kadınım ve bu sebeple bir erkek ile bir kadının buluşmasında kadını rahatlatmak zorundayım. Garsonlar bu tarz müşterilere bir tehdit olmadığını hissettirmeli”yorumunda bulundu.
Alıntı Metni
İş yerinde güleryüzlü olmanın hayati bir öneme sahip olduğunu söyleyen Aby,“İşe gittiğiniz her gün mutlu olmak zorunda değilsiniz. Ancak özellikle müşterilerin yaptığı esprilere komik olduğunu düşünmeseniz bile gülerek karşılık verin. Eğer bu şekilde davranırsanız emin olun size güzel bir bahşiş verecekler"dedi.
'HER ZAMAN MUTFAĞI SUÇLAYIN'
Yoğun anlarda siparişler bazen gecikebiliyor ve müşterilerin pek çoğu da buna sinirlenebiliyor. Aby, bu tarz durumlarda garsonların müşteri ile tartışmaya girmeden sorunu çözmeleri gerektiğini vurgulayarak, "Yoğun olduğunuz zamanlarda bazı siparişleri unutabilirsiniz. Eğer müşteri size sinirlenirse suçu mutfağa atın. Müşterinin memnuniyetsizliğini ortadan kaldırmak için de ona bir içecek veya tatlı ısmarlayın" şeklinde konuştu.Garsonların restoranda çalan müzikten keyif alıyormuş gibi davranması gerektiğini de anlatan“Eğer bu şekilde davranırsanız sizi görenlerde tetiklenecek ve müzikten keyif almaya başlayacaktır" tüyosunu paylaştı.
İŞİ BIRAKAN HOSTES HERKESİ ŞOKE ETTİ
Dünyanın her yerine hızlı seyahat etmeyi sağlayan ve en güvenli ulaşım araçları olarak nitelendirilen uçaklarda yaşanan hijyen sorunları duyanları hayretler içerisinde bırakıyor. Son olarak İngiltere'deki büyük bir hava yolu şirketinde çalışan eski bir kabin görevlisinin anlattıkları korkunç gerçeği gözler önüne serdi.5 yıldan fazla süredir çalıştığını belirten ve diş fırçalamaktan tuvaletin kullanılmaması gereken zamanlarına kadar pek çok öneride bulunan eski görevliye göre uçaktaki en kirli yer tuvalet!
Alıntı Metni
Uçağın boyutuna bağlı olarak birkaç tane olabilen atık tankının ideal olarak uçak indikten sonra boşaltılması gerektiğini de söyleyen görevli, 2022 yılının yoğun geçmesinden ötürü tankları boşaltmak için birkaç gün beklenildiğini de belirtip, "Eğer tank taşarsa, boruların patlama ve içindekilerin uçağa girme riski var ki bu daha önce de olmuştu" dedi.Eski kabin görevlisi ayrıca, tuvaleti kullanmak için"en kötü zamanın"kalkıştan hemen önce ve uçuş sonu olduğunu dile getirdi.